INFO van Carclinic

opsomming-bg

De ervaring leert ons dat de manier waarop u zelf met het onderhoud van uw wagen omgaat, een grote invloed heeft op de kosten die u er later aan zal hebben. Daarom vindt u hieronder enkele tips die u helpen met het onderhoud waardoor u zelf al snel veel geld uitspaart aan onderhoud door een professionele firma. Bij autoschade dient u dit altijd zo spoedig mogelijk binnen 1 dag te melden bij uw verzekeraar, tussenpersoon of leasemaatschappij. Hebt u autoschade geleden in het weekend dan hoeft u deze niet binnen 24 uur te melden, maar kan het ook nog op maandag. Voor melding van de autoschade is het van belang dat u het Europees Aanrijdingsformulier hebt ingevuld en dat dit getekend werd door de betrokken partijen.

1. BIJ WIE EN HOE SNEL MELD IK MIJN AUTOSCHADE?

Bij autoschade dient u dit altijd zo spoedig mogelijk binnen 1 dag te melden bij uw verzekeraar, tussenpersoon of leasemaatschappij. Hebt u autoschade gereden in het weekend dan hoeft u deze niet binnen 24 uur te melden, maar kan het ook nog op maandag. Voor melding van de autoschade is het van belang dat u het Europees Schadeformulier hebt ingevuld en het getekend is door de betrokken partijen.

2. WANNEER MIJN AUTO DOOR EEN ONGEVAL NIET MEER RIJDBAAR IS, WIE HELPT MIJ DAN?

Wanneer de auto, als gevolg van een ongeval, niet meer kan rijden dan regelt veelal de politie dat de auto wordt opgehaald door een depannagedienst. U kunt ook beroep doen op de pechservice van uw lease-contract als dat voorzien is.

3. HOE MOET IK MIJN SCHADE VERHALEN, ALS IK BA VERZEKERD BEN?

U moet sowieso altijd het Europees Schadeformulier volledig invullen. Wijs de tegenpartij erop dat hij/zij het door beiden ondertekend formulier zo snel mogelijk naar zijn eigen verzekeraar op moet sturen. Vervolgens stelt u de tegenpartij aansprakelijk via uw eigen rechtsbijstandverzekeraar of tussenpersoon. Laat het schadebedrag door een erkend autoschadeherstelbedrijf begroten. De verzekeraar van de tegenpartij zal, afhankelijk van het schadebedrag, een expert naar de auto laten kijken.

4. MOET IK HET VRIJSTELLINGBEDRAG VOORSCHIETEN?

Als er een eigen risico op uw verzekering van toepassing is, moet u deze na herstel van uw auto voldoen bij de vestiging. U kunt het bedrag bij een vestiging van Carclinic contant of via overschrijving betalen. Bij een eventueel verhaalbare schade kunt u op een later tijdstip dit bedrag terugkrijgen van uw verzekeraar of tussenpersoon. Voor lease-wagens is deze regel niet van toepassing.

5. WAT DOET HET WAARBORGFONDS?

Het Waarborgfonds keert geld uit aan gedupeerden, die het slachtoffer geworden zijn van een schade veroorzaakt door een onbekend gebleven motorvoertuig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan parkeerschades. U dient altijd aangifte te doen bij de politie. Indien een geparkeerde auto beschadigd is en de dader is niet bekend, dan kunt u dus gebruik maken van het Waarborgfonds. Het is wel belangrijk dat u 2 getuigen hebt of stille getuigen (bijv. gebroken glas).

6. HEB IK RECHT OP VERVANGEND VERVOER?

Als u de autoschade bij Carclinic laat repareren, hebt u in principe recht op vervangend vervoer. Bij leasing wagens in dit afhankelijk van uw contract.

7. MIJN SCHADE IS NIET VERHAALBAAR, KAN IK TOCH VERVANGEND VERVOER KRIJGEN?

Ja, wanneer u de autoschade conform het bestek laat repareren bij Carclinic.

8. WAT IS UITDEUKEN ZONDER SPUITEN?

Uitdeuken zonder spuiten is een moderne kostenbesparende reparatiemethode. Deuken kunnen uit de auto worden gehaald zonder dat dit deel opnieuw gespoten dient te worden. Deze reparatie is financieel voordeliger en beter voor het milieu.

9. WANNEER KAN UITDEUKEN ZONDER SPUITEN WORDEN TOEGEPAST?

Bijna alle deuken die niet groter zijn dan een euro, kunnen middels deze methode onzichtbaar uitgedrukt worden. Het betreft deuken veroorzaakt door winkelwagentjes, openslaan van portieren, parkeerdeukjes, maar ook deuken veroorzaakt door hagelstenen. Informeer eens bij een van onze vestigingen over deze reparatiemethode.

10. WAT HOUDT ECONOMISCH 'TOTAL LOSS'IN?

Economisch of financieel total loss betekent dat de herstelkosten en wrakwaarde bij elkaar opgeteld hoger zijn dan de dagwaarde van de auto. Kortom, het is financieel niet meer de moeite waard om de auto te laten repareren. U krijgt van de verzekering de dagwaarde uitgekeerd. De dagwaarde is het gemiddelde tussen de in- en verkoopprijs, vastgesteld door de verzekeringsexpert in samenspraak met de verzekerde. De wrakwaarde is de waarde van auto in de niet herstelde toestand.

11. WAT HOUDT TECHNISCH 'TOTAL LOSS' IN?

Technisch total loss houdt in dat het technisch niet meer verantwoord is om de auto te herstellen. Kortom, uw auto is niet meer geschikt te maken voor een verantwoorde verkeersdeelname.

12. KAN IK EEN TELEFONISCHE AFSPRAAK MAKEN VOOR HET HERSTELLEN VAN MIJN WAGEN?

Ja, dat kan! Als de schade groter is, stellen wij het op prijs om de wagen eerst te laten bekijken zodat de eventuele onderdelen op voorhand besteld kunnen worden. Bij Carclinic kunt u niet gelijk een afspraak maken voor het herstellen van de autoschade. Eerst vindt er namelijk een intake plaats. Voor de intake hoeft u geen afspraak te maken, maar kunt u op iedere werkdag terecht tussen 7:30 en 18:00 uur. Tijdens de intake wordt de schade beoordeeld en een schatting gemaakt van de kosten. In overleg wordt vervolgens een afspraak gemaakt voor de reparatie van uw auto. Op deze manier kan Carclinic ervoor zorgen dat alle onderdelen in de tussentijd worden besteld, zodat de auto op de geplande afleveringsdatum gereed staat.

13. WAT NEEMT U MEE BIJ DE BEOORDELING VAN DE AUTOSCHADE?

Voor de intake dient u de volgende zaken mee te nemen: inschrijvingsbewijs, de groene kaart en uw rijbewijs. Het is essentieel dat u deze zaken meeneemt, anders kan de auto niet hersteld worden.

14. KAN IK MIJN AUTO VRIJBLIJVEND LANGSBRENGEN OM DE SCHADE TE LATEN BEOORDELEN?

Ja, u kunt elke werkdag zonder afspraak bij Carclinic langskomen om de schade te laten beoordelen. U krijgt dan een vrijblijvende indicatie van de schade en vervolgens kunt u beslissen of u de schade wilt laten maken. Let op, wilt u schade laten maken dan hebt u wel uw rijbewijs, inschrijvingsbewijs en uw groene kaart nodig.

Carclinic

Carclinic is een garage/carrosseriebedrijf gesitueerd in Lanaken. U kunt bij ons terecht voor herstellingen en onderhoud van alle merken. Carclinic steunt op een schat aan ervaring die de zaakvoerders in hun jarenlange carrière hebben opgebouwd.

Lees meer

Service

Een uitstekende service voor u? Dat is bij Carclinic het allerbelangrijkste. Daarom bieden we een All-In-Service op maat. Wij handelen het schadedossier af van aangifte tot betaling. Hierbij houden we rekening met uw noden en behoeftes.

Lees meer

Offerte

Wenst u een offerte aan te vragen voor het herstellen van uw wagen? Via ons online offerteformulier kunt u erg eenvoudig foto's van de schade aan uw wagen aan ons bezorgen. Op basis daarvan kunnen wij u dan een gerichte offerte bezorgen.

Lees meer

Map

map

Contactgegevens

T 089/73 98 18 -

STEENWEG 18, REKEM - LANAKEN
Ma-Vr: 8u tot 12u en 13u tot 17.30u